Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

2 juni 2017

Lening 3.928,58 euro van de Rabobank is opgezegd!

Lening 3.928,58 euro van de Rabobank is opgezegd!

26 mei heb ik het gehele bedrag van 3.928,58 euro van de RaboVoordeelhuisKrediet overgemaakt naar de Rabobank. Maandag 29 mei heb ik maar eens gebeld met de Rabobank met de vraag wanneer de lening op 0,00 euro komt te staan.

Dit duurt namelijk 5 a 7 werkdagen voordat dit bijgewerkt wordt. Als dit bijgewerkt is dan kan mijn lening ook afmelden bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Voor het afmelden van deze lening bij het BKR moet ik weer bellen met de Rabobank, zodat hun dat in gang kan zetten.

Ook wordt er op 31 mei nog een bedrag van 150 euro van mijn rekening gehaald. Maar dit teveel betaalde bedrag wordt dan ergens midden Juni terug gestort op mijn bankrekening, althans volgens de medewerker van Rabobank die ik op 29 mei gesproken hebt.

Op 31 mei zag ik dat de lening op 0,00 euro staat. Op 1 juni toch maar even contact op genomen met de Rabobank via de chat in de Rabo app. De lening was afbetaald en deze wordt ook automatisch afgemeld bij het BKR. De medewerker vroeg nog waarom ik dat wilde weten? Nou, omdat ik graag zo min mogelijk BKR noteringen op mijn naam wil hebben. En ik heb nog gevraagd naar een bevestiging brief dat de lening is opgezegd. Later op de ochtend werd ik gebeld nog door een medewerker om alles nogmaals te bevestigen.

Ik ben heel blij dat deze lening nu op 0,00 euro staat en ik dacht dat er nu een last van mijn schouder zou vallen, maar zo voel ik het nog niet.  Terwijl ik er wel last van had, stel je voor je hebt geen baan meer of gezondheid wordt minder kan ik dan alles nog betalen.

De Studieschuld en hypotheek is het volgende wat op 0,00 euro moet komen!
  1. Mooie mijlpaal! Toch fijn om het zo zwart op wit te zien, kan ik me voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat gevoel. Je verwacht dat je opluchting of blijdschap voelt nu de schuld weg is. Helaas doet gevoel niet altijd naar wat de feiten zijn. Maar, gelukkig WEET je wel dat de schuld weg is. Dat kan je zwart op wit zien bij je bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Wat fijn, schuldvrij leven is bevrijdend

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken