Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

11 april 2017

Alles in 1 instap van KPN opgezegd

Alles in 1 instap van KPN opgezegd

In september 2010 heb ik een abonnement Internet en Interactieve TV van KPN afgesloten, toen nog voor de prijs van 35 euro per maand. In al die jaren was ik aardig tevreden.

Drie jaar geleden kreeg ik een alles in 1 instap abonnement bij mijn verhuizing. Het enige wat veranderde was een telefoonnummer die ik er gratis bij kreeg maar waar ik nooit gebruik van heb gemaakt.

Ook werd KPN alles in 1 instap steeds duurder, op dit moment betaalde ik 47,50 per maand. Na 6,5 jaar heeft mijn vriend deze vrijdag avond telefonisch opgezegd, na de zoveelste storing. In al die jaren heb ik al 4 nieuwe modems gekregen, zijn er diverse monteurs geweest zowel in Drenthe en in de randstad waar wij nu wonen. En van de monteur kregen wij vorig jaar te horen dat de kabel naar het huis vervangen moet worden.

Afgelopen vrijdag hadden wij nog wel een programma gids als wij gingen zappen maar zwart beeld. En heel traag internet. Modem herstart, tv ontvanger opnieuw software geïnstalleerd daarna nog 3 telefoontje gepleegd. en aanwijzingen opgevolgd. Volgens de helpdesk moeten wij om de 2 maanden de modem resetten en de tv ontvangen software verwijderen en opnieuw installeren zodat deze minder snel kan vast lopen. Dat gaan wij niet meer doen.

Mijn contract liep door tot september 2017, vriendlief heeft gepraat met KPN klantenservice en uiteindelijk hebben zij het abonnement voor ons kosteloos beëindigd, anders moesten wij en opzeg boete betalen van rond de 190 euro.  Mijn contract loopt begin mei af. Nadat wij een avondje zijn gaan Netflixen deed de tv het de volgende dag wel weer.

Over mijn mobiele abonnement schrijf ik binnenkort nog een blog over. Aangezien ik geen KPN compleet klant meer ben en geen dubbel data, dubbel minuten, pluspakket en elke maand € 5,- extra korting niet meer krijg. Ga ik overstappen naar een andere mobiele provider waar ik elke maand kosteloos kan opzeggen.

Ziggo
Nu weer terug over tv en internet. Wij treuren niet want vorig jaar zijn wij gaan samen wonen en heeft vriend lief zijn oude Ziggo abonnement niet opgezegd. (aangezien het internet vaak haperde van KPN) Mijn vriend heeft namelijk basis tv van 18,70 euro en voor 10 euro 25 Mbit/s internet en bellen!  Dus totaal voor 28,70 euro. Bellen doen wij met onze mobiele telefoon.

Dit abonnement die wij ook hebben heet ook wel het tientje vriendje abonnement. (geen advertentie: tegenwoordig kost deze 12,50 en krijg je dit abonnement alleen maar als je basis tv hebt)

Besparing
Nu besparen wij minimaal 47,50 euro per maand. En kunnen wij via de kabel NPO1, NPO2 en NPO3 in HD bekijken en de rest van de basiszenders in analoge kwaliteit.

Tegenwoordig word en steeds minder lineair tv gekeken en zeggen mensen die een tv abonnement hebben deze ook vaker op. Hebben jullie nog een tv abonnement?
  1. Ja, de man wil niet zonder. Ik wist niet dat je bij ZIGGO zo goedkoop kan zitten. Wij hebben een duur abonnement van ze. daar ga ik volgend jaar naar kijken als het er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor juist heel veel klachten over Ziggo. Ik bel nog met een prepaid, koop jaarlijks voor 5 euro ofzo bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken