Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

23 januari 2017

Hypotheek van de Zuinigeman

Hypotheek van de Zuinigeman

Het huis een benedenwoning uit 1938 met tuin, is gekocht met 25% korting, korting van de woningbouw vereniging. Bij verkoop wordt het huis altijd terug gekocht door de woningbouw vereniging binnen 3 maanden.

Annuïteiten 
Een Annuïteiten hypotheek is afgesloten in april 2014 en was 65.500,- euro. met een rente van 3,6%. En moest al vanaf het begin verplicht aflossen. September 2014 kwam er nog 7500,- euro bij van een voor huisvoordeelkrediet. In januari 2017 is de hypotheek nog 62.161,11 euro. En de huisvoordeelkrediet is in januari 2017 4.425,64 euro. 

Voordeelhuiskrediet
Deze lening willen wij zo snel mogelijk afbetalen. Dit krediet heb ik ooit gebruikt om de boel op te knappen/meubelen kopen. Op dit moment kunnen we het wel in 1 keer betalen, maar dan hebben wij zeer weinig geld over voor als er iets stuk gaat. En wij hebben toch een koopwoning.

Maximum hypotheek
In 2014 kon ik wel meer hypotheek krijgen, maar in mijn achterhoofd had ik altijd, dat ik geen maximum hypotheek wil. Ook omdat ik toen alleenstaande was en ook maar 28 uur per week aan het werk was. Nu met meer werkervaring en opleiding tot verpleegkundige ga ik alleen maar meer verdienen elk jaar.  En zit er ook over na te denken om dat extra inkomen in de hypotheek en schulden te stoppen.

VVE
Per maand betalen wij 104,11 euro aan de VVE. Dit is voor het onderhoud (opstal) van het huis, zoals ramen, dak, riolering. Zo hebben wij begin december 2016 dubbelglas gekregen aan de achterkant van het huis.

Samenwonen
Sinds mei 2016 woon ik samen met mijn vriend (Zuinigeman 2) en staat de hypotheek nog op mijn naam. Wij moeten nog een samenleving overeenkomst opstellen en hierin verdiepen. In de toekomst willen wij verhuizen naar een nieuwbouw woning met duurzame oplossingen. Zoals een warmtepomp en zonnepanelen op het dak. En hebben wij de wens op onze huidige huis wel in een aantal jaar te gaan aflossen.
  1. Fijn, zo'n lage hypotheek! En groot gelijk dat je daarvoor gekozen hebt. Samen is het nu misschien een stuk makkelijker op te brengen, maar het is - ondanks hoe het soms lijkt - dus totaal niet nodig om te wonen in een huis dat financieel gezien perfect bij je salaris past. Als je financieel onafhankelijk wilt worden, kan het bijna niet goedkoop genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel goed dat de VvE ook dubbelglas laat zetten van het geld dat verzameld wordt. Scheelt weer in de energiekosten! En overal waarop bespaard kan worden, is mooi meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken