Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

17 oktober 2017

Waarom? Van 28 uur naar 24 uur per week werken

Waarom? Van 28 uur naar 24 uur per week werken

Vorige week had ik het er al over dat ik een nieuwe baan en een andere werkgever heb, per 1 november 2017.

Nu denken jullie waarom ga je dan van 28 uur per week werken, naar 24 uur per week werken?

Omdat werkgevers in de zorg geen "hoge" contracten geven. Een 24 uurs contract was een van de hogere contracten in de plaats waar ik wilde werken. En bijna in heel Nederland. En de vacature waar ik op gesolliciteerd had was 20-24 uur per week.

Gelukkig heb ik de baan gekregen, met een contract van 24 uur en onbepaalde tijd (is ook uniek een vast contract) met 2 maanden proeftijd. Ook omdat ik de enige sollicitant was.

Minder dan 24 uur per week wil ik niet werken! Nou ja niet willen... ik kan niet rond komen met  minder inkomen.

Maximaal (fulltime) kan je in de zorg 36 uur per week werken. Dat heb ik een half jaar gedaan maar dan werk je bijna alle dagen van de week en onregelmatige diensten en in het weekend.

Even terugkomen over de uren in de zorg. Als ik alles zo hoor in de media en wat ik verneem in de zorg, is het toch vreemd dat er geen personeel te vinden is. En als er wel gewerkt kan worden en er medewerkers zijn die in de zorg willen werken. Krijgen ze maar een contract van maximaal 16/18 uur per week in de thuiszorg/wijkzorg. Hogere contracten van maximaal 24 a 32 uur per week is vaak te vinden in een verpleeg of verzorgingshuis.

Mede daardoor (ook omdat ik geen rijbewijs heb) ga ik ook intramuraal (binnen de muren van een instelling) werken in een woon-zorgcentrum i.p.v. (extramuraal) in de wijkzorg. Terwijl ik liever in de wijkzorg werk omdat je dan echt bij de mensen thuis bent in hun eigen leef omgeving.
  1. Misschien kun je later als je klaar bent met je studie alsnog je rijbewijs halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een scooter kan je ook overal brengen in de wijken...vaak nog sneller omdat je andere routes kan rijden.
    Ik snap het ook niet altijd, dan hoor ik weer van die wilde plannen dat ze Poolse of Afrikaanse zusters hier willen opleiden en dan denk ik, er loopt her genoeg wat slechts met een bijscholing weer aan de werk kan, investeer nou eens in Nederlandse banen voor mensen die hier al wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen rijbewijs om auto te rijden maar ook niet voor een scooter. Gaat voor mij beide niet op. Misshien in 2018 een rijbewijs halen als het budget het toelaat

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken