Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

14 juli 2017

Wij hebben zomervakantie

Wij hebben zomervakantie

Wij hebben vanaf vandaag 3 weken zomervakantie en 4 weekenden vrij. Wij maken er een thuis vakantie van. Vandaag kon ik helaas niet uitslapen, om 07:00 uur wakker en ik heb al weken last van mijn keel maar de laatste dagen is het wel pijnlijker.

Vanmorgen nog bij de mondhygiëniste geweest. En die vond ook al dat er veel mensen zijn met keel klachten. Ik hoor het ook steeds meer. Kennen jullie ook mensen met opeens keel klachten?

Op dit moment regent het hier, hopelijk wordt het morgen beter weer. Want morgen gaan wij naar de Efteling met mijn zus, zwager en kinderen en blijven zij ook een nachtje slapen. Heb al een aantal boodschappen gedaan om mee te nemen, want een flesje drinken in de Efteling is mij veelte duur. Zo houden wij de kosten laag. Efteling kaartjes hebben wij ook met 10 euro korting p.p. gekocht.

Wij blijven in eigen land in het mooie Nederland. Gaan wij dagjes uit. Maar mocht het geen beter weer worden de komende weken dan gaan wij toch oriënteren op een last minute. Maar als het mooi weer blijft gaan wij over 2 weken ook nog een nachtje naar Texel. Vorig jaar zijn wij ook aantal nachten in een huisje op Texel geweest. Nu gaan wij een nachtje slapen in de stacaravan van zus.

Dit is het eerste jaar dat vriendlief en ik samen aaneengesloten vrij hebben en hiervan gaan wij lekker genieten. Vriend begint 7 augustus met werken en ik op 8 augustus, maar hier gaan wij nog lang niet aan denken.

Hebben jullie al vakantie? of vakantieplannen?
  1. We hadden vrij en we hadden plannen. Echter ons vakantiegeld werd niet in mei uitbetaald, ook niet in juni, en in juni werd ook het gewone salaris niet uitbetaald. Vandaag hadden we een afspraak bij het uwv. We werken bij verschillende bedrijven die allebei failliet zijn verklaard. Ook in juli komt er geen geld binnen. In augustus waarschijnlijk ook niet.

    We hadden in augustus vakantie zullen houden. Gelukkig niks geboekt want het uwv weet nog niet of we deze verlofdagen wel of niet doorgaan. En met 2 keer geen vakantiegeld en zes keer geen salaris is de spaarrekening ons uit de schulden blijven, hypotheek betalen en eten potje.
    Als het goed is krijgen we achteraf ons geld, maar we hebben allebei het gevoel dat we minder gaan krijgen dan we hadden gehad in normale omstandigheden.

    Vanaf de dag dat duidelijk werd dat er faillisement aangevraagd zou worden hebben we allebei minimaal drie sollicitaties per week gehad. Ik heb een baan per half september en mijn man heeft een baan per oktober.

    Dit in combinatie met veel grijze dagen en bakken regen maakt dat wij heel erg geen zomergevoel hebben..

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. citaat: Efteling kaartjes hebben wij ook met 10 euro p.p. gekocht.

    Efteling kaartjes met 10 euro korting gekocht bedoel je? of toch voor 10 euro per persoon??

    De komende vakantie willen de kinderen ook graag naar de Efteling maar ik ken alleen de aanbieding van 10 euro korting.

    Als er kaartjes te koop zijn voor 10 euro gaan we 2 keer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10 euro korting p.p. moest het zijn. excuses zo goedkoop ben ik ze nog nooit tegen gekomen.

      Verwijderen
    2. MP in de gaten houden. Ik heb ze wel s voor zo goedkoop gezien. Soms kopen mensen vooraf en gaat er iemand niet mee door ziekte. Kaartje wordt dan verkocht via MP. Hebben wij ook gedaan. Moet je dus een paar losse kaartjes scoren!

      Verwijderen
  3. Lijkt mij een prima vakantie. Wij blijven ook thuis en gaan dagjes weg, heerlijke, ontspannen en rustige vakantie, echt even niets moeten en lekker bijkomen. Misschien komen de vele keel klachten wel van de airco, vaak staat die te koud afgesteld in gebouwen, waardoor de overgang bij het weer naar buiten gaan groot is voor het lichaam. Hoop dat de keelpijn weer vlug over is en jullie lekker van de vakantie kunnen genieten. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als de keel klachten aanhouden toch even langs de huisarts gaan, die kan kijken naar de oorzaak en wellicht iets voorschrijven zodat je er vlug vanaf bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Drie weken is een mooie periode, zeker met 4 weekenden! Wij blijven hier ook heerlijk thuis.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je salie in je tuintje staan? Blaadje salie kauwen of saliethee maken. Salie ontsmet, is daarom goed voor de keel. En honig he, steeds een theelepeltje (echte, niet uit de supermarkt) honing opsabbelen.
    Natuurlijk wel naar de dokter als het ernstiger is....huismiddeltjes zijn prima, maar vervangen een dokter niet.

    Hoop dat het snel over is en je voluit van de vakantie kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Keel gaat wel iets beter. Toevallig heb ik biologische salie in mijn kruiden tuintje, ik ga het het proberen.

      Verwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken