Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

10 juni 2017

Nooit meer een slechte avocado!

Nooit meer een slechte avocado!

Ik koop regelmatig avocado's maar de laatste tijd zijn ze of heel erg hard, te rijp of bruin van binnen.

Het maakte niet uit als ze op de markt kocht 5 voor 1 euro of kocht bij de Dirk van de Broek in een netje. Altijd bruin van binnen en draderig, niet echt lekker. Als ze erg bruin en draderig zijn dan eet ik het niet op en gooi ik het in de prullenbak. Zonde!

Ik denk dat heel veel mensen in supermarkt gaan knijpen en drukken in de avocado's.

Ik heb een tip voor jullie. Ik koop ze tegenwoordig niet vers maar uit de diepvries bij de Albert Heijn. Voor 1,79 euro heb je een doosje van 250 gram en zijn in stukjes gesneden.


Het smaakt heel lekker, maar wel van te voren een paar uur uit de vriezer halen. Meestal maak ik er guacamole van met verse kruiden, tomaat, knoflook, ui en peper en zout.

Jumbo verkoopt ook avocado uit de vriezer voor 1,69 euro per 250 gram.

Eten jullie wel eens avocado's ?
  1. Ja, bij de Lidl! Altijd goed...ik gebruik ze in een wrap met gerookte zalm, roomkaas en sla...heerlijk!!WMT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet ze heel vaak en helaas moet ik er veel van weggooien. Ik ga deze zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ook wij kopen ze alleen bij de Lidl. Bij andere winkels zijn ze ook nooit goed. Of veel te hard of kapot van binnen. Bij de Lidl zijn ze bij het kopen nog iets hard, dan leggen we ze een dag of 2 tussen de uien en zijn ze echt perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon vroeger prima avocadoes kopen bij l.idl van het merk Carmel. Later hadden ze dit merk niet meer en was mijn ervaring dat de kwalitet een stuk minder werd.

      Verwijderen
  4. Ik ga deze zeker proberen! Laatst had ik een netje in de aanbieding gekocht, ze werden niet rijp, en uiteindelijk heb ik ze weg kunnen gooien omdat ze helemaal uitgedroogd waren. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet te weinig avocado's. Absoluut. Diepvries kan handig zijn. Ik ben dol op kersen. Duur die dingen. Maar ja, ik gun me zelf ook wel wat. Er zijn ergere dingen op de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow, goede tip! Dank je.Ik kocht ze niet meer inderdaad omdat ze te vaak slecht of al rot zijn.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik koop ze bij de AH als ze in de aanbieding zijn. Opletten of ze al rijp zijn. Soms kort even laten liggen. Je kunt er veel mee doen maar open gesneden en met wat slasaus in het kuiltje zijn ze heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, maar mijn dochter wel en die heeft precies hetzelfde probleem wat jij ook beschrijft. Zelf wil ik ook wel eens avocado's proberen, dus ik ga jouw tip volgen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben zelf geen avocadofan, maar zou ook de diepvriesvariant kiezen, na ervaringen met verse. Koop altijd diepvriesmango. Ook zo gemakkelijk. Altijd goed van smaak.
    MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben je met bloggen gestopt? Ik heb al heel lang geen blogje meer van je gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben er nog hoor. Druk met laatste maanden van de studie (verpleegkundige). Morgen tot donderdag werken en dan 3 weken vakantie. :-) Ik heb al een aantal blogjes bijna klaar, door de drukte niet aan te gekomen.

      Verwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken